background

Monday, December 21, 2009

UREKA

UREKA

Bertemu kembali dalam suasana yang berbeda
telah lama aku menyisih diri bercampur aduk dengan teknologi industri
aku lupa bahawa aku juga
insan seperti mereka seketika dahulu
jika pemusatan hati ini
berat pada kerjaya yang memberi nafkah anak bini
kini aku bersama rakan seperjuangan yang aku tinggalkan terbiar
aku dan IJAMALA M.N seakan tersipu malu
tanpa pembelaan diri mahu meneruskan wacana semalam yang belum berakhir lagi
PYANHABIB seakan ingat atau terus lupa pernah dia jumpa aku
Hanim, suaminya dan YKP memberi tanda tanya yang aku sendiri telah lama tidak bersua
malam Ahad yang sudah aku pergi bersama IJAMALA M.N meilhat persembahan unik anak seni dan perasmian SEKOLAH BUDAYA RAKYAT oleh PYANHABIB. Celoteh PYANHABIB sebelum itu memberi kesedaran bahawa bentuk dan rupa bukan wajah zahirnya tapi anugerah ALLLAH lebih indah yang mengizinkan segala-galanya. Syabas Mat Saman Kati serta orang-orang kuatnya yang ingin sesuatu dalam mempertingkat martabat seni di tanah air. Semoga UREKA akan menjadi kenyataan.

No comments:

Post a Comment